Close

AGM tehnologija akumulatorjevje postala poularna leta 1980, najprej v uporabi vojaškega letalstva, vozilih in UPS sistemih, z namenom izboljšanja vzdržljivosti in nižanju teže. Kislina je napojena v fino stekleno volno s čimer je baterija odporna na politje elektrolita. Vgrajene plošče so lahko izdelane tudi v cilindrični obliki.

AGM baterije imajo nizko upornost in omogočajo visoke tokove ter relativno dolgo življenjsko dobo tudi ko se popolnoma izpraznijo. Akumulatorji ne potrebujejo dodatnega vzdrževanja in so lažji kot svinčeno kislinski akumulatorji s primerljivimi karakteristikami. Med prednosti štejemo tudi nizko samoizpraznjenje med svinčenimi akumulatorji. Med velike prednosti se šteje tudi možnost hitrejšega polnjenja. Pomankljivosti se odražajo le pri nekoliko nižji specifični energiji in višjih proizvodnjih stroških. Tehnologija je najprimernejša za uporabo med 30 in 100 Ah kapacitete.

AGM akumulatorji so pogosto uporabljani v visoko zmogljivih vozilih in za napajanje zahtevnih naprav. Avtomilska dirkaška industija jih s pridom uporablja zaradi visoke odpornosti na tresljaje in udarce. Kot prvovgradnjo ta tip akumulatorjev uporabljajo tudi večji in prestižnejši proizvajalci motociklov z višjo prostornino motorjev in zahtevnejšo elektronsko opremo. AGM akumulatorji omogočajo neobičajne postavitve in montaže, brezhibno delujejo tudi če so postavljeni "na glavo". Pogosti so tudi v navtiki in robotskih aplikacijah.

Vse odkar je Cadillac predstavil električni starter motor leta 1912 so svinčeni akumulatorji postali priljubljena izbira za zagon motorja. Današji start-stop motorji uporabljajo AGM akumulatorje v posebnih izvedbah, zagonsko - ciklične verzije.

Kot vsi zaprti tipi svinčenih akumulatorjev so AGM akumulatorji občutljivi na prenapolnjenje. Ob uporabi polnilnika je nujna uporaba kakovostnega polnilnika s samodejnim izklopom in nazdorom napetosti in polnilnih tokov. Ne glede možnost polnjenja 2.4V / celico brez težav lahko ob končanem polnjenju in prenapoljenosti prihaja do previsoke kombinacije plinov in prevelikega izpusta ter sušenja akumulatorja. V skrajnih primerih, ko presežnih plinov v zadostnih količinah ni mogoče odvajati lahko pride tudi do odprtja ali napihnjenja akumulatorskega ohišja.

Čeprav so svinčeni akumulatorji precej neobčutljivi na ektremne temperature, v primerjavi z drugimi tipi baterij, vročino vseeno težje prenašajo.
Nenehne visoke temperature tovrstnim akumulatorjem nižajo življenjsko dobo. V primeru hranjenja je potrebno polnjenje vsaj na vsake 6 mesecev.


Close