Close

Dobrodošli na spletni strani ebatt.si

Ebatt d.o.o. je specializirano podjetje za dobavo baterij in izdelavo baterijskih sklopov. V obsežnem programu so vam na voljo vse vrste baterij in akumulatorjev, za domačo in profesionalno, industrijsko uporabo. Obnavljamo baterije in izdelujemo baterijske sklope za ročna orodja, industrijske naprave, električna kolesa, sesalnike in druge naprave. Ponudba vsebuje tudi 20 skupin svetilk za različne namene.

V kategoriji baterij se nahajajo primarne, nepolnilne baterije. Ebatt zastopa baterije Energizer, Maxell, Duracell, Panasonic, Kodak, Ansmann, Varta, Fujitsu, Saft, Tadiran, Rayovac, Sony in druge blagovne znamke. Na voljo so vam tako klasične alkalne baterije v blistrih kot tudi industrijske izvedbe v folijah ali kartonih. Med litijevimi baterijami najdete modele od 1.5V do 3.7V napetosti, primerne za PLC vezja, CNC stroje, alarmne naprave, merilnike in podobne aplikacije.

V oddelku polnilne baterije najdete baterije za ročna orodja, sesalnike, brivnike, svetilke, vrtno orodje, električna kolesa, radijske postaje, fotoaparate, prenosnike, skenerje in mnoge druge naprave. V podjetju Ebatt so na voljo tudi posebne izvedbe baterij v različnih Li-Ion in LiFePo4 in NiZn tehnologijah.

Ebatt vam omogoča tudi izdelavo baterijskega sklopa po vaših željah ali prejetem vzorcu. Obnovimo vam lahko baterije za ročna orodja, merilne naprave, igrače in mnoge druge aplikacije. Za obnovo baterije potrebujemo vašo staro baterijo, ohišje ali skico/sliko baterijskega sklopa. Cena obnove je odvisna od količine in vrste vgrajenih baterijskih celic. Ob obnovi ali izdelavi baterijskih sklopov vgrajujemo le najkakovostnejše baterijske celice preverjenih proizvajalcev iz redne in sveže zaloge. Na našem naslovu Ebatt Trzin izdelujemo tudi baterijske sklope za električne ključavnice, zasilno razsvetljavo, industrijske baterije, merilnike in mnoge druge naprave.

Za dodatne informacije smo vam na voljo na [email protected], 01/563 56 66 ali 051/399-488. Vabljeni tudi k obisku naše poslovalnice Ebatt, kjer vam bomo strokovno in prijazno svetovali. 

Polnjenje Ni-Cd baterij

Objavljeno: Jul 3, 2017 | Avtor: Ebatt Admin | Kategorije: POLNILNE BATERIJE

Polnjenje Ni-Cd polnilnih baterij

Polnjenje Ni-Cd baterij

Baterijski proizvajalci za vse tipe baterij večinoma priporočajo počasno prvo polnjenje baterij, od 16-24 urno polnjenje pred prvo uporabo. Počasno polnjenje prispeva k enakomernemu polnjenju in napolnjenosti vseh baterijskih celic v sklopu. Tak način je pomemben zaradi dejstva da ima vsaka Ni-Cd baterija vgrajena v baterijski sklop drugačno stopnjo samoizpraznjenja. Drug pomemben razlog je elektrolit ki se v času skladiščenja baterije nabere na dnu baterijske celice, začetno počasno polnjenje pa baterijam lažje omogoči prenos elektrolita po vsej strukturi baterijske celice. Tako se najlažje izločijo prazna mesta na separatorju baterije.

Baterija ki je zapustila proizvodnjo praviloma ne dosega svoje najvišje zmogljivosti takoj po nakupu. Optimalno zmogljivost doseže po nekaj stopnjah ciklov praznjenja in polnjenja. Sicer se ob vsakodnevni uporabi redko pojavijo simptomi ki bi bili pokazatelj te teorije, vseeno pa bi z analizatorjem baterij potrdili trditev. Za resnično najboljšo in popolnoma zanesljivo meritev baterije je potrebnih tudi do 50 ciklov polnjenja in praznjenja. Vseeno odlične baterije zmorejo svojo najvišjo kakovost doseči že po 5-7 ciklih uporabe. Ni-Cd baterije praviloma po 300 ciklih pričnejo izgubljati na moči in kapaciteti, kasneje pa se že opazneje čutijo posledice staranja in obrabe baterij ali baterijskega sklopa.

Polnilne baterije v večini primerov vsebujejo izhodne ventile za izpust presežka pritiska, v kolikor se nepravilno polnijo ali uporabljajo. V primeru izjemno visokih in popolnoma neprimernih polnilnih tokov (v večini primerov napaka pri nastavitvi polnjenja) se izpust tudi sliši, na površini baterije pa se pojavijo kapljice izlitega elektrolita. Vrhunske baterije tovrstne obremenitve sicer zdržijo, vendar takšnemu ekstremnemu pojavu niso namenjene in hitro izgubijo vse svoje tehnične lastnosti opisane v info listih proizvajalca. Iz tega razloga so sodobni polnilniki baterij opremljeni s termo členi, samodejno nastavljivimi polnilnimi tokovi in mikroprocesorji za kontrolo stanja polnjenja baterij. Dom ali garaža vseeno niso laboratoriji in v okvirih splošne uporabe ne sme prihajati do zmot in napak pri pravilni uporabi in polnjenju, ter v namenih za katere je bila baterija izdelana.

ZAZNAVA POPOLNE NAPOLNJENOSTI PREK TEMPERATURNE VREDNOSTI

Zaznava popolne napolnjenosti Ni-Cd baterij je zahtevnejša kot pri svinčenih akumulatorjih ali Li-ion baterijah. Nizkocenovni polnilniki Ni-Cd baterij, pogosto priloženi cenejšim napravam, napolnjenosti merijo prek temperaturnih senzorjev. Ti polnjenje izključijo ko baterijski sklop doseže vnaprej določeno temperaturo. Tak način je razumljivo nenatančen in baterije pogosto ne napolni do konca. Pogosto v takšnih primerih prihaja tudi do prenapolnjenja, saj jedro baterije vsebuje bistveno višjo temperaturo kot ohišje baterije na katerem se temperatura tudi meri. Praviloma proizvajalci določajo konec polnjenja s temperaturo baterije pri 50°C. Vse obratovalne temperature višje od 45°C so Ni-Cd baterijam škodljive, razen za posebej navedene baterije z oznako High-temp, H ali podobno.

Z uporabo mikroprocesorskih polnilnikov le zaznava temperaturne vrednosti baterije ni več nujna. V primeru mikroprocesorskega nadzora polnjenja se v odnosu temperaturnih vrednosti prilagajajo polnilni tokovi. Delta Temperature metoda polnjenja ohranja baterijo hladnejšo kot fiksni cut-off sistemi, vendar je potrebno celice polniti nekoliko hitreje za vzpostavitev temperaturnih odklonov.

ZAZNAVA POPOLNE NAPOLNJENOSTI PREK NAPETOSTNIH VREDNOSTI

Naprednejši modeli polnilnikov določajo napolnjenost baterijskih sklopov ali baterij prek napetostnih vrednosti. Tak način prinaša natančnejšo zaznavo napolnjenosti Ni-Cd baterij kot temperaturne metode. Z zaznavanjem časa in napetosti, mikroprocesorski polnilniki iščejo padec napetosti ki nastane ko je baterije do konca napolnjena. Ta metoda se imenuje Delta V (NDV).
Delta V metoda je priporočljiva za uporabo z baterijskimi sklopi brez vgrajenih termo členov. Ni-Cd polnilniki praviloma reagirajo na napetostni padec 10mV na celico.

Za zaznavo napetostnega padca 10mV na celico mora biti polnilni tok nastavljen na 0.5C ali višje. Počasnejše polnjenje proizvaja nižje napetostne padce ki postanejo težje merljivi, še posebej s časom uporabe baterijskega sklopa ko se celice med seboj pričnejo opazneje razlikovati. NDV ali Delta V način polnjenja je torej najučinkovitejši pri hitrem polnjenju. Zaradi zahtev trga po hitrejšem polnjenju baterij se ta metoda najpogosteje uporablja, predvsem v vseh zmogljivejših ročnih in delovnih orodjih, baznih postajah in ostalih delovnih prenosnih napravah.

V času 70% polnilnega časa Ni-Cd baterija doseže skoraj 100% napolnjenost. Baterije absorbira skoraj vso energijo in baterijski sklop ostaja hladen. Z nadaljnim polnjenjem se baterijski sklop le nekoliko dopolni in v tem času tudi poveča temperatura baterijskega sklopa. Ni-Cd baterije prirejene za hitro polnjenje lahko polnimi z visokimi tokovi ki so tudi nekajkratnih C vrednosti, brez povišanja temperature in uhajanja elektrolita. Princip ultrahitrih polnilnikov deluje prav na tem načelu - v nekaj minutah napolnijo baterije do 70% polnilne vrednosti ter praktično skoraj do 100% napolnjenosti baterije. Še vedno pa ostaja nevarnost polnjenja običajnih , ne posebej prilagojenih baterij za takšen način. Baterije prirejene za hitro polnjenje so praviloma dodatno označene z oznakami ki se razlikujejo od proizvajalca do proizvjalca.

Slika prikazuje polnilne karakteristike Ni-Cd baterijske celice
Ni-Cd baterije z visoko kapaciteto so bolj nagnjene k pregrevanju ob hitrem polnjenju, delno zaradi višje notranje upornosti.

Po končanem polnjenju in popolni napolnjenosti Ni-Cd baterije v sodobnih polnilnikih prejmejo dodatno polnjenje - "trickle charge" med 0.05C in 0.1C za kompenzacijo vmesnega samopraznjenja.

Komentarji (0)

Ni komentarjev

Dodaj komentar

Za objavo komentarja morate biti prijavljeni.

Close